תעשיית ה- CBD : חזון מול מציאות 2024

The CBD industry vision versus reality 2024

לפני כעשור, חלוצי ה- CBD בעולם אמרו לנו: דמיינו שאתם מתעוררים בבוקר, הולכים לחדר המקלחת, מתקלחים בשמפו CBD וסבון CBD נהדרים שנותנים לשיער ולעור שלכם מראה נהדר. אתם מצחצחים שיניים במשחת שיניים מועשרת CBD שמסייעת לחניכיים שלכם להישאר חזקות ובריאות. קרם CBD על העור למראה מטופח. אתם הולכים למטבח שם אתם מוסיפים שתי טיפות CBD לכוס מים, זהו המינון היומי הבסיסי שלכם, מכבדים גם את הכלב בחטיף CBD לכלבים, לוקחים שאיפה מעט אידוי ה- CBD שלכם כי ההשפעה של הטיפות תתחיל בעוד כחצי שעה ויש לכם הליכה ארוכה עד לעבודה.

בדרך אתם שומעים באוזניות שלכם פודקאסט מעולה של חברת מויה על נפלאות ה- CBD ולא שוכחים לוודא ששמתם בתיק את סוכריות הגומי-מועשרות ב- CBD שלכם ואת חטיף השוקולד מועשר גם הוא ב- CBD.

שני מוצרים שיעזרו לכם לשמור על מיקוד ורעננות לאורך היום.

בהתחלה של השגרה הזאת חששתם שלא תמצאו CBD בשום מקום ותצטרכו להסתמך רק על המוצרים שלכם אבל מהר מאוד זה השתנה ואפשר למצוא CBD בכל מקום. מכיוון שכל אחד חושב שסיבידי יכול לעזור במשהו או למישהו – הוא תמיד נמצא בסביבה – על מדפים בחנויות, בבתי עסק, על מדפי תבלינים, חטיפים, מוצרי בריאות וספורט. יש חברות שמשלבות את הסיבידי בבגדים.

בזמן עבודה מלחיצה או בהפסקת "קפה" אפשר להשתמש בעט האידוי או בסוכריות הגומי. הן בריאות וטבעיות. אחרי העבודה, לפני אימון כושר ובערב בכוס יין מועשרת ב- CBD על המרפסת לפני השינה.

The CBD industry vision versus reality 2024

האם משהו מהחזון הזה התממש?

התשובה היא שלחלק מהאנשים בחלק מהמדינות החזון הזה אכן התממש ולחלק אחר – ממש לא.

חלק מהמדפים בקניונים וברשתות פארם התמלאו במדפי CBD שלאחר מספר חודשים נעלמו – ובחלק מהמקומות נפתחות חנויות יעודיות ל- CBD שלפי תנועת הצרכנים זוכות לפופולריות אדירה.

נראה כי השוק בנמצא עדיין בכאוס בחלק מהמקומות ובחלק אחר הוא נכנס למסלול רגולטיבי חיובי ומצמיח.

במדינות רבות ה- CBD הגיע לאחר הטמעה מוצלחת ישל לגליזציה ורפורמות בנושא קנביס רפואי. בארצות הברית, סיבידי חוקי לחלוטין ברוב המדינות וברמה הפדרלית צמח ההמפ הוא חוקי משנת 2018.

מיליוני צרכנים הצטרפו בשנים האחרונות לשימוש עקבי וקבוע בסיבידי באנגליה, פורטוגל, מקסיקו, ברזיל – זאת למרות שרגולציה משמעותית עוד טרם בוצעה בנושא כמעט בכל המדינות בעולם המערבי.


מי אשם שהרגולציה של הסיבידי לא נכתבת ומיושמת?

האשמה היא בעובדה שקשה לנתח את המצב המשפטי של ה- CBD, שאינו פסיכואקטיבי ואין צורך לעשן את התפרחות שלו ולפגוע בריאות, שנמצא בהמפ בריכוזים גבוהים והוא קל לגידול ומיצוי, אך מצד שני ברור שהוא לא תוסף מזון רגיל ויש אנשים שתופעות הלוואי שלו מקשות עליהם להנות מסגולותיו.


האם ההייפ סביב CBD דעך מאז הקורונה?

כאמור, מצד אחד תעשיית ה- CBD פרצה גבולות ועיצבה מחדש את שוק תוספי המזון והרפואה בחמש השנים האחרונות אבל מצד שני זה קורה לאט מאוד ומחסומים רבים גורמים ליוזמות להתעכב או אפילו להתפוגג.

סטארט-אפים בתחומים של קוסמטיקה וטיפוח עור ומזון ומשקאות נסגרו בשנתיים האחרונות וחברות CBD נאבקות על קיומן בשוק תחרותי מאוד. הרגולציה שהבטיח ה- FDA האמריקני לא התקדמה בשנתיים האחרונות והסוכנות מסרבת עדיין ליצור כללים שיאפשרו שימוש ב- CBD בתוספי תזונה ומזון.

למרות ש- CBD נחשב בדרך כלל בטוח, תופעות הלוואי יכולות לכלול בחילות, עייפות, בטן רגיזה, והמרכיב יכול להשפיע על הכבד כאשר הוא נלקח במינונים גבוהים מאוד. ה- FSA הבריטי לעומת ה- FDA האמריקני כן התחיל לקדם רגולציה מקיפה לשוק וחברות שקיבלו אישור הפצה באנגליה, לאחר שעברו כמובן את כל הבדיקות של משרד הבריאות בריטי, מורשות למכור מוצרי CBD באופן חוקי וחופשי, כך שמצד אחד אכן עסקי ה- CBD מהווים סיכון למשקיעים פוטנציאלים אבל לא בכל העולם הרגולציה דומה ולכן חברות דינמיות שמזהות את השווקים הרלוונטים להן, מצליחות להתבסס עם הזמן, בזכות קהל לקוחות שהולך וגדל בהתמדה.

נראה כאילו "הטרנד" נרגע?

לא ממש. מוצרים שתכליתם הייתה ללכוד את תשומת ליבו של הצרכן נעלמו אמנם בשנתיים האחרונות, אבל המשמעות של CBD ברפואה הקונבנציונאלית דווקא הולכת וגדלה: יותר מחקרים נערכים מידי שנה, יותר מרפאות, בתי חולים ומרכזים רפואיים משלבים את הקנביס הרפואי ואת ה- CBD כחלק ממערך הטיפול הכולל, וכתוצאה מכך, יותר רופאים מכירים את המולקולה ואת יתרונותיה.


CBD, רשתות חברתיות ומיתוג:

אנחנו חיים בעולם של רשתות חברתיות ודווקא בתחום הזה תעשיית ה- CBD לא מצליחה להגיע למיצוי הפוטנציאל שלה: מפרסמים רבים עדיין לא מאפשרים פרסום בתשלום על גבי הפלטפורמות שלהם. למשל  TikTok שאוסרת על דיון ב- CBD באפליקציה שלה, מכיוון שמילת המפתח עשויה להיות קשורה להתנהגות או לתוכן שמפר את ההנחיות שלה. חייבים להודות שמאוד מוזר לראות את עולם ההיי-טק והרשתות החברתיות שעדיין משועבדות לסטריאוטיפים ודעות קדומות במקום להיות הגורם שמפרק אותן ומפריך את ההנחות המוצא הללו.

במשך שנים חברת פייסבוק הידועה היום כ- Meta אסרה פרסום ממומן למוצרי CBD אם כי בשנה שעברה היא שחררה את ההגבלות ומתירה פרסומות של פריטים "בלתי ניתנים לבליעה". האבסורד הופך מטריד ממש כשמגלים שסוחרי סמים יכולים לפרסם את הסחורה שלהם בחופשיות רבה ברוב הרשתות בעוד שחברות CBD שמעוניינות לשלם עבור הפרסום לא יכולות.


CBD ומיתוג – מה בעצם מוכרים פה?

CBD  המכונה רשמית קנבידיאול, צפוי להגיע לשווי שוק של 16 מיליארד דולר בארה"ב עד 2025, על פי ניתוח של Cowen  מוקדם יותר השנה, אבל מה בדיוק משווקים על מנת למכור בהקפים כאלה? תרופה? תוסף מזון?

למרות שבסופו של דבר CBD הוא מוצר כמו כל מוצר – מבחינה שיווקית עדיין לא ברור איך בדיוק מוכרים את המולקולה הרב-גונית הזאת. בשלב הזה שבו נמצא עולם המיתוג של ה- CBD ניתן לראות שחברות CBD בעיקר עובדות על האבחנה וההבדלה בינן לבין חברות קנביס "רפואי".

בשלב זה שבו השוק נמצא, חשוב לתת לציבור מערך הסברה מקצועי ואמין שיעשה סדר בעיקר במרכיבים השונים של הקנביס ועל התפתחות תהליך הייצור המודרני שמאפשר לנו בעזרת טכנולוגיה מתקדמת להפריד בין המרכיבים ולהנות מכל אחד מהם בנפרד – ללא צריכת מרכיבים פסיכואקטיביים. או בקיצור – לשכנע את הציבור שהסטריאוטיפ של צמח הקנביס פשוט כבר לא רלוונטי.

אם עד לפני חמש שנים היו שחשבו שחברות CBD הן למעשה חברות קנביס במסווה – היום ברור לכולם שזה לא המצב. חברות CBD לא משווקות מוצרים שיש בהם ריכוז THC העולה על 0.3% לא כי זה לא חוקי אלא כי הן לא מאמינות שצריך נוכחות של יותר מריכוז מזערי זה על מנת להשיג תוצאות והקלה על מגוון תסמינים.

מוצרי CBD טהורים, שלא מכילים כלל את המולקולה המשכרת THC ולא אף מרכיב אחר מצמח הקנביס הם מוצרים שכמעט מחצית מהצרכנים משתמשים בהם. אין להם כלל צורך במוצרי פול ספקטרום המכילים מעט THC.


CBD הוא 'הקפאין של המאה ה-21':

מנהלי שיווק ואנשי פרסום טוענים כי המפתח למכירת מוצר CBD הוא לא למכור את ה- CBD אלא את התחושה שהוא מעורר. גם חברות הקפה הגדולות בעולם לא התמקדו במרכיב עצמו אלא בתחושה שהוא מעניק. 'שיווק תחושה' יעזור לחברות CBD להימנע מעיסוק בהבלטת המוצר באמצעות טענות רפואיות לגבי יכולותיו, תופעה שגורמת לרשויות החוק ולמשרד הבריאות "להרים גבה" ולעתים לפעול באמצעים המקובלים בטיפול בטענות-שווא.
cool, calm, collected
"מגניב, רגוע, אסוף"
ברור שה- CBD הוא לא הפוקוס.
המרכז היא התחושה של…פרודוקטיביות, מיקוד, רוגע, זרימה, הקלה.
העולם השתגע ואנחנו צריכים הפסקה.


רוצים להתייעץ איתנו? אין בעיה!

ליעוץ והכוונה (ללא תשלום) עם צוות המומחים של MOYA-CBD התקשרו 03-9055502 |   שלוחה 1

או עברו לדף יצירת קשר שלנו והשאירו הודעה  שלחו הודעה לצוות  MOYA

אם עדיין לא התנסית באחד המוצרים שלנו  היכנס לחנות כאן

מאמרים נוספים:

×
×

עגלת קניות

לחנות: לחיצה על המודעה | ליציאה: לחיצה מחוץ למודעה